Könyvajánló

Az alábbi könyveket jó szívvel ajánlom mindenki könyvespolcára, mind szakmailag, mind emberileg segítségünkre lehetnek az élet útvesztőiben:

 

Komócsin Laura: 77 tanulságos történet vezetőkről coachoktól és tanácsadóktól

"Igazán szórakoztató anekdoták; olyanok, amiket szívesen olvas az ember egy csésze kávé mellett, mégis talán többet tanulnak belőle a vezetők, mint a száraz menedzsmentkönyvekből."- Dr. Beck György, vezérigazgató, Vodafone Magyarország "

  

John Purkiss - David Royston-Lee: Énmárka - Tedd magad eladhatóvá!

Akkor járunk a legjobban, ha mi magunk alakítjuk ki a rólunk alkotott képet, hiszen ez befolyásolja egész életünket, ettől függ karrierünk. A szerzők sokéves tanácsadói tapasztalatuk alapján mutatják be, miért fontos egyéniségünket eladhatóvá tenni, hogyan hozhatjuk ki magunkból a legtöbbet, és építhetjük fel énmárkánkat. A legfontosabb, hogy tudjuk, miben vagyunk jók, mit is akarunk eladni — más szóval ismernünk kell önmagunkat. Legtöbbünk számára ez hosszú felfedezőutat jelent. A kötet izgalmas feladatokkal és esettanulmányokkal fűszerezve, lépésről lépésre vezet végig ezen az úton, válaszolva az énmárka-építésszel alapkérdéseire.

  

Edward de Bono: Hat keret - A figyelem tudatos irányításához

Ahelyett, hogy hagynánk, hogy figyelmünket a szokatlan dolgok vonják magukra, felállítjuk a tudatos figyelemirányítás kereteit. Így magunk választjuk ki azt az aspektust, amire a figyelmünket terelni szeretnénk. A tudatos figyelemirányítás hat kerete a megfigyelés hat módja, vagy területe. Az információ hat jellegzetessége alapján Edward de Bono a rá jellemző egyszerű módszert alkotott, amivel hat aspektusból lehet megvizsgálni az információkat. A keretek olyan módszert adnak a kezünkbe, amivel a lehető legtöbb értékes anyagot kinyerhetjük az információkból. A hat keret a figyelem hat aspektusa. Ezek ugyanolyan fontos összetevői a gondolkodási folyamatnak, mint maga az információ.

  

Edward de Bono: A kreatív elme - 62 gyakorlat a krativitás növelésére

Képzeljük el, hogy valamit azonnal meg kell oldanunk, egy ragyogó ötletet vár tőlünk a főnök, de a világon semmi nem jut eszünkbe... Ilyenkor kellene valami, ami meggyújtja azt a bizonyos szikrát... De vajon hogyan késztethető működésre az „isteni szikra"? Lehet-e képezni magunkat az ötletességre? Korunkban, amely egyre több szellemi önállóságot követel a munkában és a mindennapi életben egyaránt, a kreativitás lett az egyik legfontosabb „munkaeszköz". A pszichológia és a pedagógia régi alapkérdése immár szinte mindenkit személyesen érintő dilemmává vált: vajon tanulható és fejleszthető-e a kreativitás? Edward de Bono válasza egyértelmű igen! A kreativitás tanulható, fejleszthető és alkalmazható képesség -vallja a kreatív gondolkodás guruja.

  

Dan Pink: Motiváció 3.0 - Ösztönzés másképp

Daniel H. Pink, A megújult elme szerzője ezúttal darabokra zúzza a motivációról alkotott elképzeléseinket. Megmutatja, mi az, ami valójában motiválja az embert, és hogyan hasznosíthatók az ösztönző erők a munkában és a magánéletben. A szerző négy évtizedes kutató munkája eredményeként fejti ki, hogy a jutalmazás és büntetés rendszere miért működött jól a XX. században, és miért alkalmatlan a motiválására a XXI. században. Élvezetes stílusban, meghökkentő, de valós példákon keresztül mutatja be, hogy az önállóság, a szakmai igényesség és a céltudatosság hogyan válik napjainkban egyre inkább belső húzóerővé, s éppen ezért a régi ösztönzési elvek és módszerek helyett miért alkalmazzuk inkább a Motiváció 3.0 eszköztárát és módszereit.

  

Ram Charan: Vezetés egy bizonytalan korban

Eddig még soha nem szembesültünk annyi gazdasági változással és bizonytalansággal, mint az utóbbi időben. Mindannyian aggódunk, nehogy saját vállalkozásunkat is elsodorja a gazdasági válság. A következő hetek, hónapok eseményei mindenképpen próbára teszik vezetői képességeinket. Aggodalmaskodás helyett lépnünk kell, hogy a gazdasági bizonytalanság idején is felszínen maradhassunk. A Vezetés egy bizonytalan korban felbecsülhetetlen segítséget nyújt ahhoz, hogy a gazdaság háborgó tengerén cégünk ne váljon a hullámok martalékává.

  

Terry J. Fadem: A kérdezés művészete

A SIKERES VEZETÉS ALAPJA Sokszor megszokásból, előítéletekkel kérdezünk, vagy túl bonyolult kérdéseket teszünk fel, amelyek legtöbbször magukban foglalják a válaszokat is. A szerző szórakoztató példákon keresztül mutatja be, hogyan sajátítsuk el a kérdezés művészetét, és kiváló ötleteket ad arra, hogyan fejlesszük kérdezési képességeinket.

Fotó:Takács Endre www.photobalance.hu